Ovčinec a mlýn Popis Plastová krabička s odklápěcím víčkem. Obsahuje 25 zaoblených figurek užívaných jako ovečky, 5 vlků a 15 zašpičatělých figurek užívaných spolu s ovečkami při hře mlýn. Odklápěcí víčko s vyznačenými liniemi slouží jako hrací deska pro obě hry. Vnější strana pro mlýn, vnitřní pro ovčinec. Pozn. Dírky, které nejsou reliéfní linkou spojené s jinými se v dané hře neužívají, platí pro druhou stranu hrací desky. ovčinec (hra pro dva hráče) (popis z pozice hráče, který má ovečky.) V základním postavení vyplňuje 20 oveček nejbližší čtyři řady, na třetím a pátém místě páté řady stojí dva vlci. Třetí, čtvrté, páté místo páté řady a celá řada šestá a sedmá tvoří tzv. ovčinec (čtverec s devíti místy. Všechny figurky se vždycky pohybují jen po vyznačených liniích! Úkolem ovcí je zaplnit celý ovčinec nebo zablokovat vlky tak, aby nemohli nikam táhnout, úkolem vlků - zabránit jim v tom. Ovečky se pohybují o jeden krok dopředu, dostran nebo šikmo dopředu, nesmějí couvat ani přeskakovat vlky, ani sebe navzájem. Vlci se mohou pohybovat všemi směry zase jen o jeden krok, nepřeskakují se navzájem, ale musí přeskočit ovečku, která je ve vedlejší dírce a ve směru skoku je hned za ní volná dírka. Když z tohoto nového místa může vlk skákat přes další ovečku, skáče okamžitě a nečeká na svůj další tah. Taková přeskočená ovečka je sežraná a vypadává ze hry. Samozřejmě i skoky jsou podřízeny směru linií. Pozor! Když vlk zapomene skákat, vypadne ze hry on a vrací se, až jeho kolega něco uloví. Kam? To určí vlčí hráč. mlýn (hra pro dva hráče) Hrací plocha je tvořena třemi soustřednými čtverci. Největší, v něm střední a v tom ještě čtverec nejmenší. Z jednoho do jiného můžeme přejít po čáře, která spojuje středy stran všech čtverců, Tyto spojnice jsou pochopitelně čtyři. Pojem mlýnek se užívá pro tři figurky stejné barvy, které stojí v jedné řadě, jsou tedy na straně některého čtverce nebo stojí na kterékoli spojnici čtverců. Pravidla hry mlýn Základní pravidlo říká, že když se někomu podaří sestavit mlýnek, může z hrací plochy odstranit kteroukoli soupeřovu figurku, která není součástí sestaveného mlýnku. Tato odstraněná figurka se už nevrací do hry. Na začátku dostane každý hráč 10 figurek, které postupně staví na hrací plochu, hráči se pravidelně střídají. Po nasazení všech deseti figurek začíná druhá fáze, kdy hráči provádějí tahy. Figurka může udělat krok po vyznačené čáře, do sousední volné dírky, vlastní ani soupeřovy figurky se nepřeskakují. Třetí fáze začíná ve chvíli, kdy některému z hráčů zbývají jen čtyři figurky. Tehdy dotyčný přestává respektovat čáry na hrací ploše, a může táhnout odkudkoli - kamkoli. Pozor, jestliže tahem zrušíme vlastní mlýnek, nesmíme ho zpětně vytvořit hned tahem následujícím, ale musíme udělat minimálně jeden mezitah! Komu zůstanou jen dvě figurky, prohrál. Pěknou zábavu a radost ze hry Přeje Mojža